W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
w Gnieźnie Sp. z o.o.

 

ul. Żwirki i Wigury 28
62-200 Gniezno

 

Tel.: 61-424-59-10
Faks: 61-426-30-87

 

Adres e-mail: sekretariat@pwikgniezno.com.pl

 

REGON: 630973338
NIP: 784-00-03-346

Wróć

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczania wody wprowadzania do sieci kanalizacyjnej ścieków


ROZDZIAŁ X
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU
NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I WPROWADZANYCH DO SIECI
KANALIZACYJNEJ ŚCIEKÓW
 
§ 41

1. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżaniu jej jakości Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i sołectwach, przynajmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
2. Przedsiębiorstwo zwolnione jest z tego obowiązku w przypadku przerw wywołanych awarią lub innym nagłym nie dającym się przewidzieć zdarzeniem, gdy przewidywany czas trwania przerwy wynosi nie więcej niż 4 godziny.
3. Wstrzymanie zaopatrzenia wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla zdrowia, życia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług.
4. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za ograniczenie albo wstrzymanie dostaw wody lub ograniczenia odbioru ścieków w przypadkach:
1) braku wody na ujęciu lub jej zanieczyszczeniu w sposób niebezpieczny dla zdrowia,
2) konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych                       i kanalizacyjnych,
3) potrzeby dopływu wody do hydrantów p.pożarowych,
4) przerw w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
5) uszkodzeniu instalacji odbiorczej, grożącej niebezpieczeństwem.
 
§ 42

W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zapewnić zastępczy punkt poboru wody informując odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.

Powiadom znajomego