W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
w Gnieźnie Sp. z o.o.

 

ul. Żwirki i Wigury 28
62-200 Gniezno

 

Tel.: 61-424-59-10
Faks: 61-426-30-87

 

Adres e-mail: sekretariat@pwikgniezno.com.pl

 

REGON: 630973338
NIP: 784-00-03-346

Wróć

Obowiazki Przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ III
OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORSTWA 

§10

Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości, jakości i pod odpowiednim ciśnieniem.

§11

1.Woda przeznaczona do spożycia przez ludzi i na potrzeby gospodarcze winna odpowiadać wymaganiom określonych stosownymi przepisami prawa.
2.Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do regularnego (w okresach półrocznych) informowania organu wykonawczego i organu uchwałodawczego gminy o jakości wody przeznaczonej do spożycia.

§12

1.O planowanych zakłóceniach w realizacji usług, przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody Przedsiębiorstwo informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
2.W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo organizuje dostawę wody środkami obwoźnymi lub wskazuje zastępcze punkty poboru wody.

§13

1.W sytuacjach awaryjnych (nagłe niespodziewane zdarzenie) przed zamknięciem dostawy wody Przedsiębiorstwo powinno poinformować, o wstrzymaniu dostawy wody, możliwie najszerszy krąg Odbiorców, a w szczególności placówki oświatowe realizujące zbiorowe żywienie.
2.Przy przerwach w dostawie wody dłuższych niż 4 godziny Przedsiębiorstwo organizuje obwoźną dostawę wody.
3.W przypadku niemożliwości powiadomienia i pobrania zapasu wody przez placówki oświatowe realizujące zbiorowe żywienie Przedsiębiorstwo zapewnia dowóz wody na zgłoszone zapotrzebowanie.

§14

1.Przedsiębiorstwo z 12 miesięcznym wyprzedzeniem zawiadamia Odbiorców o planowanych zmianach technicznych, technologicznych i standardu urządzeń zaopatrzenia w wodę, celem umożliwienia dostosowania instalacji Odbiorcy do nowych warunków.
2.Koszty dostosowania instalacji ponosi Odbiorca.

§15

Przedsiębiorstwo zapewnia Odbiorcom należyty poziom usługi oraz udziela pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, taryf i przerw w dostawie wody.

§16

Zgłoszone reklamacje Przedsiębiorstwo rozpatruje niezwłocznie. Reklamacje wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego rozpatrywane są w terminie dwutygodniowym.

§17

Przedsiębiorstwo o zamiarze odcięcia wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, organ wykonawczy gminy oraz Odbiorcę, co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem.

Powiadom znajomego