Obowiązki Odbiorcy
ROZDZIAŁ VIII
OBOWIĄZKI ODBIORCY
§42
1.Odbiorca zobowiązany jest wykonywać umowę zgodnie z jej zapisami, a w szczególności terminowo regulować należności za wykonane usługi.
2.W przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających odcięcie wody lub odbioru ścieków określonych w §53 ust.2 niniejszego Regulaminu, na uzasadniony wniosek odbiorcy Przedsiębiorstwo może wszcząć postępowanie ugodowe.
§43
Odbiorca zapewnia niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi, skutkami niskich temperatur, zerwaniem plomb, dostępem osób nieuprawnionych oraz prawidłowe utrzymanie miejsca ich lokalizacji i niezwłocznie powiadamia Przedsiębiorstwo o uszkodzeniach, w tym o zerwaniu plomb.
§44
Odbiorca usług zobowiązany jest do korzystania z zaopatrzenia w wodę i zrzutu ścieków w sposób nie utrudniający i nie pogarszający jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo w szczególności do:
1.Powiadomienia o zmianach własnościowych.
2.Utrzymania przyłączy i instalacji wodociągowych wraz zaworem antyskażeniowym w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej do sieci wodociągowej.
3.Powiadomienia o własnych ujęciach wody w celu prawidłowego ustalenia opłat za odprowadzanie ścieków.
§45
Bez uzgodnienia z Przedsiębiorstwem odbiorca usług nie może zmieniać parametrów określonych w wydanych warunkach technicznych.
§46
1. Jeżeli w trakcie eksploatacji posiadanych przyłączy instalacji wodociągowych lub kanalizacyjnych, będących w posiadaniu Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, Odbiorca jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia przyczyn awarii.
2. W przypadku, gdy Odbiorca nie usunie zagrożenia pomimo wezwania, Przedsiębiorstwo ma prawo podjąć wszelkie działania zmierzające do usunięcia zagrożenia i obciąża kosztami Odbiorcę.