Obowiązki Przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ III
OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORSTWA
§11
Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości, jakości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz ciągły i niezawodny odbiór ścieków.
§12
1.Woda przeznaczona do spożycia przez ludzi i na potrzeby gospodarcze winna odpowiadać wymaganiom określonych stosownymi przepisami prawa.
2.Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do regularnego (w okresach półrocznych) informowania organu wykonawczego gminy o jakości wody przeznaczonej do spożycia.
§13
1.O planowanych zakłóceniach w realizacji usług, przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody Przedsiębiorstwo informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
2.W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo organizuje dostawę wody środkami obwoźnymi lub wskazuje zastępcze punkty poboru wody.
§14
1.W sytuacjach awaryjnych (nagłe niespodziewane zdarzenie) przed zamknięciem dostawy wody Przedsiębiorstwo powinno poinformować, o wstrzymaniu dostawy wody, możliwie najszerszy krąg Odbiorców, a w szczególności szpitale, placówki oświatowe realizujące zbiorowe żywienie.
2.Przy przerwach w dostawie wody dłuższych niż 4 godziny Przedsiębiorstwo organizuje obwoźną dostawę wody.
3.W przypadku niemożliwości powiadomienia i pobrania zapasu wody przez placówki oświatowe realizujące zbiorowe żywienie Przedsiębiorstwo zapewnia dowóz wody na zgłoszone zapotrzebowanie.
§15
1.Przedsiębiorstwo z 12 miesięcznym wyprzedzeniem zawiadamia Odbiorców o planowanych zmianach technicznych, technologicznych i standardu urządzeń zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków, celem umożliwienia dostosowania instalacji Odbiorcy do nowych warunków.
2.Koszty dostosowania instalacji ponosi Odbiorca.
§16
Przedsiębiorstwo zapewnia Odbiorcom należyty poziom usługi oraz udziela pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, taryf i przerw w dostawie wody.
§17
Zgłoszone reklamacje Przedsiębiorstwo rozpatruje niezwłocznie. Reklamacje wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego rozpatrywane są w terminie dwutygodniowym.
§18
Przedsiębiorstwo o zamiarze odcięcia wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, organ wykonawczy gminy oraz Odbiorcę, co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem.